понедельник, 23 декабря 2013 г.

Б-г веде Майдан через "вузькі ворота" духовного оновлення



Констатації

Євромайдан стоїть, і стоїть по-запорізьки. Це – великий український «перетин», в якому, ніби в тиглі, формується національний характер новітнього українця.

То тут, то там приємно дивують реґіони України: взяти хоча б, як фантастично прокидається гідність Одеси, Луганська, Херсона, Запоріжжя, Донецька...

Набирає сили (принаймні в Галичині) ентузіастичний бойкот товарів тих фірм, які належать реґіоналам: партійний квиток тут починає припікати.

Добре, якщо трійці попередніх Президентів вдасться напоумити свого колеґу. Добре, якщо олігархи знайдуть мудріший розв'язок, ніж «мы на поводу у улицы не пойдем».

І взагалі, було б чудово, якби хтось приніс у Верховну Раду ящик шампанського і українська культура стихійного порозуміння таки перемогла. Як перемогла вона в день св. Миколая в душах простих людей на обох київських Майданах.

Проте нинішню ситуацію можна «прочитати» й у інший бік. Євромайдан неначе завис у момент свого найвищого злету: витримавши загрози силового розгону, він тепер стоїть перед загрозою повного іґнорування. Жодна серйозна його вимога виконана владою не буде, тобто почесного приводу розійтися йому, найпевніше, не дадуть.

А навіть якщо якусь вимогу позірно виконають, то це буде радше профанація, яка нас більше згіршить, ніж заспокоїть.

Що ж, не ті тепер правителі. Лицарська епоха, коли гетьман, виходячи на віче, знімав перед людьми шапку, хрестився й ставав на коліно, минула. Нинішня правляча еліта спроможна лише на снобістське презирство до народного віча – чи тоді, коли до крові його шмагає, чи тоді, коли впритул його не помічає.

Вибори на п'яти «проблемних» округах стали лакмусовим папірцем, який продемонстрував міру «кислотності» українського політичного середовища. Вони засвідчили, що режим Януковича зберігає владу тому, що все ще зберігає мотиваційну психологічну силу. Почет все ще «грає в короля».

Сила режиму Януковича – в інерції страху перед владою та зневіри в тому, що добро може перемогти. Нема віри в опозицію, нема віри у свою спроможність щось змінити. Ці почуття загніздилися у серцях багатьох із численного королівського почту – як беркутівців, так і суддів; як виборців, так і членів дільничних комісій; як депутатів різних рівнів, так і партійців-реґіоналів – навіть якщо вони й усвідомили, у який капкан потрапили.

Зрештою, й посполитий народ не без гріха. Бо ж звідкись беруться «тітушки».

Тут усе, як у відомій казці: відібрати силу в Кощія можна, але – непросто. Тут потрібен не меч, а розум, бо смерть Кощія – у голці, схованій у потаємній скрині.

Євромайдан, що повстав, обстоюючи європейські цінності, сьогодні переключився на буцімто серйозні й реалістичні речі: домагання виборів та здобуття влади. Проте нині це є поле, де діють правила режиму і зґвалтоване виборче законодавство – цей досконало відрегульований механізм, яким виборців «розводять, як кошенят».

Вимагати відставки Уряду правильно – але в демократичній державі. В нинішній узурпованій Україні Майдан не здобуде бажаної перемоги, коли замість одних голів багатоголового урядового Змія з волі нашого Кощія з'являться інші, не менш ненаситні. Така «перемога» може тимчасово полоскотати наші повстанські гонори, але не принесе українській землі сподіваного визволення.

Дуже сподіватися на те, що в разі успішних парламентських чи президентських виборів нове керівництво держави змінить систему її управління, також не треба. Адже скільки разів уже було, коли нова влада відразу спокушалася можливостями, що їх дає ця система, – ясна річ, задля «праведної» боротьби з суперниками й ворогами.

Тому, в якомусь сенсі, зараз для Євромайдану немає нічого страшнішого, ніж діяти за звичними правилами старої політичної та адміністративної системи.



 Можливі долі Євромайдану

Сьогодні влада хоче, щоб мітинґувальники розчарувалися, зневірились у своїй спроможності досягти результату й розбрелись по домівках, махнувши на все рукою. У відповідь Євромайдан висунув гасло: «Разом – до перемоги!», що, в принципі, правильно. Проблема лише в тому, що варіантів цієї перемоги – кілька.

Найлогічнішим і найпочеснішим начебто є варіант остаточної перемоги народу, який відчув свою власну силу та відповідальність: «Будемо стояти до кінця». Що ж, дай Боже – надто ж якщо в єдиному пориві піднімуться всі реґіони України. Проте в мене, колишнього політв'язня, такий максималізм автоматично включає сиґнал перестороги: не один наш табірний страйк закінчувався безславно, коли ми отак спалювали за собою мости.

Політично зорієнтовані люди найчастіше тлумачать цю очікувану перемогу у варіанті: «Будемо стояти доти, доки влада не виконає наших бодай мінімальних вимог». Це правильне гасло, якщо за непоступливість влади на неї чекає ескалація протестів аж до загальнонаціональних страйків, які й поставлять її на коліна.

Проте що буде, коли влада наших вимог не виконає, а ескалації протестів не буде – чи то через втому, чи через недовіру до проводу опозиції? Чи усвідомлюємо ми, що цим «доти, доки…» ми також позбавляємо Євромайдан свободи маневру?

Інший масово поширений спосіб думання: «Я повірив і піднявся на боротьбу ще раз. Але якщо й цього разу…». Применшувати вплив такої розчарованості не слід – досить поглянути, у яку смугу пасивності увійшов був Харків після невдачі натхненного захисту парку Горького.  Але все-таки: ото б здивувало нас дитя, якби, впавши вдруге, сказало собі: «Ні, не буду більше спинатися на ноги!».

Варіант переведення Євромайдану в інші режими роботи чи навіть його згортання – найменш популярний і часом сприймається як зрада. Зі сцени Майдану його не запропонуєш – проте, на щастя, майданні стратеги таки не цураються обдумувати цей варіант під час своїх мозкових штурмів.

Передусім, це правда, що зі згортанням Євромайдану, ймовірно, різко зросла б зачистка його активістів. Проте вона повним ходом йде і сьогодні, причому її не дуже спиняють заклинання типу: «Ми не дозволимо…», що звучать з євромайданної сцени. Так, влада когось усе-таки випустила – проте в той самий час іншою рукою, для прикладу, відібрала ліцензію в незалежного одеського телеканалу «АТВ». А додаткові вибори були сфальсифіковані у самому Києві за кількасот метрів від Майдану. Тому, в якомусь сенсі, Євромайдан є сьогодні зеленою оазою, за межами якої віють жорсткі суховії.

Згортання Євромайдану було б фатальним для опозиційних партій, яким інакше не підняти народ на багатотисячні мітинґи. Чи є в цьому однозначна трагедія? Далебі. Усі наші опозиційні партії потребують такого ж перезавантаження, як і вся країна. Що швидше вони його проведуть, то краще – масовість Євромайдану може їм у цьому інколи навіть завадити.

Проте найбільшою перемогою Євромайдану, очевидною вже тепер, є поява нового студентського покоління, що ініціювало новий «листопадовий зрив», і консолідація безстрашних польових активістів, які взяли Євромайдан на свої плечі. Ці люди можуть стати євангельською «розчиною», на якій зійде «тісто» нової країни.

Втратити цю «розчину» – чи то в фізичному, чи в психологічному сенсі – ми не маємо права. Якщо заради цього треба втримати Майдан – втримуймо. Але якщо треба буде згорнути його – не вагаймося. Йдеться не про наші гонори – йдеться про ціннісну битву за всю Україну.

Поразкою є лише той відступ, коли тікають безладно, кидаючи прапори. Мудрий полководець знає, однак, що є відступ заради передислокації сил та організації нового наступу. Питання лише в тому, на які позиції ми відійдемо і де проляже демаркаційна лінія між двома «арміями».



Пропонована альтернатива

Я не можу позбутися відчуття, що якась невидима сила заганяє нас у широко прочинені ворота, за якими чекає на нас небезпека. І в цьому разі в нас має спрацювати настояна на Євангелії обачність: треба діяти від супротивного і шукати ворота вузькі. Тому мої пропозиції не так з прагматичної чи політичної площини, як з площини духовної.

Щоб усунути режим Януковича, нам слід позбавити його не влади, а сили – влада тоді випаде з його рук сама.

Як не дивно, для цього потрібен не гострий меч, а світлий розум і чисте сумління. Ми позбавимо режим сили хіба тоді, коли житимемо за правилами й цінностями, над якими він не владний. Кожна душа, що перестала жити за цінностями Януковича, стане територією, на якій він не матиме юрисдикції.

Щоб утвердити ці нові правила й цінності, потрібен суспільно-моральний рух – Рух Євромайдану. Лише він спроможний започаткувати в Україні нову реальність, від якої затріщать зледенілі структури зла.

Свого часу Едмунд Берк мудро зауважив: «Єдине, що потрібне для тріумфу зла, це щоб добрі люди були бездіяльні». Отже, нам слід чинити від супротивного: діяти.

Нашим гаслом має бути: «Жити за європейськими цінностями – вже сьогодні!». Свого часу дисиденти, за словами Андрія Амальріка, – це були «люди, які в невільній державі почали поводити себе так, наче вони – вільні». У такий спосіб вони привносили в суспільство нові правила гри.

Сьогодні нам потрібен такий самий ефект: «Живи в державі Януковича так, ніби ти вже в Європі!». Досі це було неможливо, бо не було критичної маси людей, які готові були почати цей рух. Сьогодні вона є. Це – молодь, яка стала першим поколінням, що не є поколінням homo sovieticus. Це – самоорганізований «кістяк» Євромайдану, який пізнав силу солідарності й особливий смак свідомої жертви.  

Якщо ж Євромайдан у Києві дасть плід у вигляді започаткування структурованого морально-суспільного руху (про що вже говорять там віддавна), то йому не страшно буде згорнути свої намети, бо він житиме у розгалужених мережах якісно іншого ціннісного «Майдану-в-людських-душах». Сказано ж бо: «Пшеничне зерно, коли не впаде на землю і не завмре, залишиться саме-одне; коли ж завмре, то рясний плід принесе» (Йо 12:24).

Отож, «коли гора не йде до Магомета – Магомет іде до гори». Євромайдан має запліднити всю Україну, стаючи «зерновим банком» нового врожаю. Або, якщо хочете, кожна «бджола», що побувала на квітці Євромайдану, має донести здобутий там «пилок» до свого місцевого «вулика». Тому й гасло наше може бути відповідне: «Пилок Євромайдану – у кожен реґіональний вулик!».

Усі, хто пройшов через київський Майдан Незалежності, мають скласти Братство Євромайдану – розгалужену мережу носіїв нових цінностей, які готові будуть блискавично прийти одне одному на поміч і творитимуть епіцентри гуртування відродженого народу.

Нам потрібен рух громадянської – але передусім духовної – непокори. Це означає утвердження громадянської і духовної альтернативи всьому, що руйнує нашу країну:

– нас схиляють до силового протистояння – ми обстоюватимемо принцип мирного спротиву;
– нас схиляють зраджувати правду – ми будемо їй вірними;
– нас змушують продаватися – ми станемо непідкупними;
– нас привчають брехати й халтурити – ми будемо відповідальними;
– нас штовхають до ворожнечі – ми шукатимемо порозуміння;
– нас переконують, що жити чесно означає приректи себе на програш, – ми ж будемо певні, що від цинічної аморальності програють, навпаки, безчесні.

Утім, якщо когось разить неґативність слова «непокора», скажу інакше:нам потрібен масовий Рух громадянського і духовного оновлення – Рух українського аджорнаменто.

Студентство, яке так яскраво розгорнуло цей рух на початку Євромайдану, має стати його креативним осердям. Бо тут у слові «креативність» закладено і молодечий оптимізм, і веселу іронію, і нестандартність підходів до стандартних завдань. Без такої креативності ми знову, як ті коні в млині, підемо по звичному нудному і програшному колу.

Натомість польові командири Євромайдану мають створити становий хребет того Руху, чи Братства. У своїх стосунках вони мають найголовніше, чого бракує українському суспільству: взаємну довіру й готовість солідарно стати на захист добра. Це – той алмаз, що його спроможні породити тільки надвисокі температури людської жертви.

Ці дві групи мають співпрацювати – в жодному разі не гратись у любу українському серцю отаманщину. Щоб не збочити в цьому напрямку, хай обидві відчують на своєму плечі «дивну руку Господню», про присутність якого вони мають повсякчас пам'ятати. Це відчуття зробить їх побратимами у творенні нової України – отого Великого вуличного університету, на якому суспільство вивчатиме нові правила гри. Це буде важлива Школа суспільної етики та громадянського активізму – навіть якщо вона, не дай Боже, вестиметься в умовах репресій.

Поряд з усім маразматичним, що все ще буде чіплятися за владу, буде створено територію – невидиму географічно, але відчутну політично та духовно, – на якій не діятимуть старі правила, а діятимуть нові. Новизна цих правил буде увиразнена в чіткій концепції того, яку саме державу ми хочемо будувати й на які закони вона має опиратися.

Лише тоді можна буде братися за те, з чого ми дещо нереалістично хочемо починати сьогодні: за повну заміну керівництва шляхом виборів на демократичній основі. Позитивний результат таких виборів може забезпечити лише зрілий і відповідальний виборець.

Так у драглистій клітковині лялечки почергово формується нове тіло, що невдовзі вилітає з неї барвистим метеликом.

Перезавантаження країни, як і архімедівське завдання «перевернути світ», мусить мати точку опори. Щоб змінилася Україна – мусять спершу змінитися українець та українка!

20.12.13

Святый Дух Майдану у прямому ефірі дивись тут:

Цілодобова он-лайн трансляція на весь світ Святого духу  МАЙДАНУ:  http://spilno.tv/ ; http://espreso.tv/news

Резолюція Народного Віча 
«Про заснування Народного об’єднання «Майдан»

Протягом останнього місяця мільйони людей з усієї України взяли участь у мирному повстанні проти режиму Януковича, у боротьбі за свої права та свободи, за гідне європейське майбутнє для своїх дітей та для всієї України.

Обираючи винятково мирні та ненасильницькі методи боротьби, ми були свідомі того, що буде дуже важко отримати швидкий результат у протистоянні з озброєним до зубів кримінально-бандитським режимом. Ми були, є і надалі готові до тривалої боротьби, до того, що Майдан стоятиме й боротиметься рівно доти, доки Янукович не почує голосу мільйонів.

Майдан – це постійно діючий осередок спротиву. Це – наш мобілізаційний пункт, звідки розпочався всенародний похід за очищення України від режиму кримінальних окупантів. Це і є наша Вільна Україна, територія, яка вже непідвладна Януковичу.

Сьогодні влада в державі протистоїть українському народові, тому вся Україна має стати єдиним Майданом, що очистить від Януковича нашу країну.

З цією метою та з метою подальшої координації нашої діяльності, її поглиблення та розширення, ми, учасники Народного віча,вирішили:

1. Заснувати Народне об’єднання «Майдан», до складу якого можуть входити політичні партії, громадські організації та українські громадяни.

2. Затвердити наступний персональний склад Ради «Майдану»:

Тарас Бойків
Олексій Гарань
Василь Гацько
Андрій Дзиндзя
Ігор Жданов
Андрій Іллєнко
Ірена Карпа
Сергій Квіт
В’ячеслав Кириленко
Ігор Коліушко
Віталій Кличко
Руслан Кошулинський
Іван Крулько
Руслана Лижичко
Ігор Луценко
Юрій Луценко
Марія Матіос
Андрій Мохник
Андрій Парубій
Валерій Пацкан
Олег Осоховський
Сашко Положинський
Петро Порошенко
Віталій Портников
Сергій Рахманін
Єгор Соболєв
Сергій Соболєв
Олександр Сушко
Вікторія Сюмар
Борис Тарасюк
Юлія Тимошенко
Олександр Турчинов
Олег Тягнибок
Валерій Чалий
Тетяна Чорновол
Рефат Чубаров
Віктор Чумак
Зорян Шкіряк
Єлизавета Щепетільникова
Арсеній Яценюк

3. Обрати співголовами Ради «Майдану» Сергія Квіта, Руслану Лижичко, Віталія Кличка, Юрія Луценка, Юлію Тимошенко, Олега Тягнибока та Арсенія Яценюка.

4. Доручити Раді «Майдану» розгорнуту широку мобілізаційну роботу з організації спротиву нинішньому режимові в усіх областях України та координації протестного руху по всій території держави.

м. Київ                                                   22 грудня 2013 року

воскресенье, 22 декабря 2013 г.

Евреи, Путин - это Сталин сегодня, - не верьте НИ ОДНОМУ (!) его слову

 Источник:   www.zelikm.com  -  « Евреи глазами именитых друзей и недругов»

     Исполнилось 55 лет со дня смерти Лиона Фейхтвангера (Lion Feuchtwanger, 7 июля 1884(18840707), Мюнхен — 21 декабря 1958, Лос-Анджелес) — выдающегося немецкого писателя  еврейского происхождения. Это один из наиболее читаемых в мире литераторов ХХ века, который  работал в жанре исторического романа. Будучи евреем, очень внимательно и заинтересованно прослеживал исторические судьбы своего народа, посвятив значительную часть своих произведений еврейской теме.  Важным побудительным мотивом обращения Фейхтвангера к истории бытия, страданий и борьбы еврейского народа послужила та угроза, которая возникла для евреев в Германии в начале 30-х годов в связи с приходом к власти нацизма. Писатель остро предощущал наступление экстремальный ситуации. И в принципе он пишет о еврейском народе в экстремальных ситуациях, которые не раз случались в его истории ( »Еврей Зюсс»,  »Иудейская война», »Успех», »Семья Оппенгейм», »Братья Лаутензак», и др.). Всю свою жизнь Фейхтвангер  не переставал верить  в то, что евреи, создав свое государство, войдут правомерно в единую семью народов, что будут преодолены, казалось бы, непреодолимые религиозные противоречия, что евреи других цивилизованных стран внесут свой вклад, порожденный их талантом, их гением, в национальную культуру этих стран, а также в общечеловеческую культуру. Это был поистине выдающийся писатель, составивший гордость немецкого и еврейского народов, сделавший много важного и полезного во имя гуманизма и демократии, внесший огромный и достойный вклад в мировую культуру и наряду с этим — в решение национальных проблем мирового еврейства.
     Фейхтвангер назвал главную книгу Гитлера «Моя борьба» книгой в 140 тысяч слов со 140 тысячами ошибок. За это после прихода Гитлера к власти Фейхтвангер был объявлен врагом нации, его лишили немецкого гражданства, конфисковали имущество. Все его книги были изъяты из библиотек и магазинов и публично сожжены на площадях ряда немецких городов. К счастью, писатель в момент прихода к власти фашистов был в США с лекционным туром.   Что же касается положения евреев в СССР, то тут проницательнейший человек, Л.Фейхтвангер не заметил, что он, впрочем, как и другие европейские знаменитости, например, Б.Шоу, был обманут советской пропагандой и лично Сталиным, с которым имел длительную беседу.
    Лион Фейхтвангер умер в предместье Лос-Анджелеса Пасифик-Полисадес в 1958 году. Он успел узнать подлинную цену сталинской политики по отношению к евреям и к нему лично. Во время кампании против космополитов 1949 года из ранга «прогрессивного писателя и друга СССР» он был переведён в разряд «прожжённых националистов и космополитов» и «литературных торгашей». Фейхтвангер узнал, что его космополитический идеал стал клеймом позора, поставленным на советских соплеменниках его московским собеседником, величие которого он так преувеличил в 1937 году.
*****
Обыкновенно, когда меня спрашивают, к какой национальной группе следует отнести меня как художника, я отвечал: я немец — по языку, интернационалист — по убеждениям, еврей — по чувству. Очень трудно иногда привести убеждения и чувства в лад между собою…Времена пока такие, что еврей еще может потешить свое честолюбие. Но мне кажется более разумным не выставлять наших достижений напоказ, не мозолить другим глаза нашими деньгами, властью, влиянием. Это вызывает только зависть, а для зависти мы недостаточно сильны, мы слишком разобщены для зависти.
*****
Не каждый подлец – антисемит, но каждый антисемит – подлец.
*****
Сквозь два тысячелетия пронесли они (евреи) с собой Книгу. Она была им народом, государством, родиной, наследием и владением. Они передали её всем народам, которые склонились перед ней…После китайцев евреи, видимо, самый литературный народ мира. В последние две тысячи лет они не имели государственного устройства; понятие расы им также было чуждо; их объединяла только Книга, только Библия. Верность этой Книге была их сущностью; на эту Книгу они ориентировали всю свою жизнь. Ясно, что высокая оценка писательской способности, литературы стала частью их существа. Литературная деятельность считалась найвысшим, наиболее достойным для мужчины занятием.Неграмотность ими презиралась. Уже две тысячи лет закон предписывает евреям с самого раннего детства учиться читать и писать. (Из очерка ”Исторический процесс у евреев”, 1930 – А.З.)
*****
Где ещё в новой истории человечества существовала группа людей столь малочисленная (евреи Германии – А.З.),с трудом достигающая, быть может, всего лишь полумиллиона человек, которая на протяжении одного столетия подарила бы миру такие духовные ценности, как эта группа евреев, жившая в девятнадцатом веке? Гейне и Шнитцер, Мендельсон, Оффенбах и Малер, Карл Маркс и Зигмунд Фрейд, Альберт Эйнштейн и Вассерман, Эрлих и Герц, Габер. Можно ли представить себе нашу цивилизацию без вкладов, которые сделали эти люди в её сокровищницу? (Из романа ”Изгнание” – А.З.)
*****
Советский Союз ассимилировал большую часть своего пятимиллионного еврейского населения и, предоставив другой части обширную автономную область и средства для ее заселения, создал себе миллионы трудолюбивых, способных граждан, фанатически преданных режиму… Включение евреев в производственные процессы, происходившие в СССР, благоприятствует их ассимилированию, которое в Советском Союзе шагнуло гораздо дальше, чем где бы то ни было… В том, насколько здорова и действенна национальная политика Советского Союза, меня лучше всего убедил применённый Союзом метод разрешения трудного, казавшегося неразрешимым еврейского вопроса… К еврейскому языку, как и ко всем национальным языкам в Советском Союзе, относятся с любовью. Существуют еврейские школы, еврейские газеты, первоклассная еврейская поэзия, для развития языка созываются съезды; еврейские театры пользуются большим успехом. Я видел в Московском государственном еврейском театре превосходную постановку «Король Лир», с крупным артистом Михоэлсом в главной роли. (Из книги “Москва,1937″ – А.З.)
          

четверг, 19 декабря 2013 г.

Маніфест Майдану

Маніфест Майдану 

Представники громадських рухів, організацій та ініціатив Майдану виступили зі спільним Маніфестом, в якому сформулювали основні вимоги до влади і опозиції та запропонували механізми вирішення кризової ситуації, а також про умови, за яких Громадський блок Майдану не піде. Текст Маніфесту надіслано представникам влади, опозиції, а також міжнародним структурам, зацікавленим у вирішенні кризової ситуації. Про це повідомили організатори.
Завтра, 20 грудня, об 11.00 в прес-залі Національної спілки журналістів України (Хрещатик 27а, 2-й поверх) з цього приводу відбудеться брифінг.
ТЕКСТ МАНІФЕСТУ:
Ми, представники громадянського суспільства України,
Усвідомлюючи свою відповідальність перед нашими нащадками,
Будучи занепокоєними раптовою зупинкою європейської інтеграції України,
Засуджуючи застосування сили з боку спецпідрозділів МВС України проти мирних протестуючих,
Не маючи сумнівів у тому, що подальша конфронтація та ескалація конфлікту ставить під загрозу незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України,
Будучи переконаними, що вихід з глухого кута, в якому опинилася країна, неможливий зусиллями виключно політиків, без активної участі громадянського суспільства,
ЗАКЛИКАЄМО владу та опозицію розпочати публічні переговори (з прямою трансляцією в телеефірі) з рівним представництвом наступних сторін:
● влада;
● опозиція;
● громадськість.
Представники міжнародної спільноти мають бути запрошені до участі у них в якості спостерігачів.
Мета переговорів - вирішення системної кризи в Україні.
Передумовами для проведення таких переговорів є:
1. Звільнення усіх учасників акцій протесту, які розпочалися 21 листопада 2013 р., та        закриття всіх порушених кримінальних та адміністративних справ проти них, як у Києві, так і в регіонах України.
2. Звільнення та притягнення до відповідальності всіх посадових осіб, діяльність або бездіяльність яких призвела до застосування сили до учасників мирних протестів, які розпочалися 21 листопада 2013 р., у тому числі Міністра внутрішніх         справ В. Захарченка, начальника головного управління МВС у м. Києві та         керівників спецпідрозділів МВС, які були задіяні у вищевказаних подіях. Притягнення до персональної відповідальності службовців особового складу спецпідрозділів МВС, які         зловживали застосуванням спеціальних засобів та використовували силу до учасників мирних протестів з 21 листопада 2013 р., як у м. Київ, так і в регіонах України.
3. Негайне припинення репресій проти учасників мирних акцій, які відбуваються з 21 листопада 2013 р. на всій території України, та осіб, які відмовилися від виконання злочинних наказів, а також         публічне надання гарантій їхнього незастосування в майбутньому.
4. Повернення з Києва спецпідрозділів та інших службовців МВС у місця їхньої постійної дислокації.
Нашою позицією з якою ми йдемо на переговори є:
1. Відставка Кабінету Міністрів України та звільнення керівників Апарату РНБО.
2. Призначення технічного Кабінету Міністрів України з авторитетних фахівців, не причетних до будь-яких політичних партій та олігархічних груп.
3. Підписання Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом.
4. Призначення нового Генерального прокурора України.
5. Відставка Президента України, розпуск Верховної Ради України та призначення дострокових виборів.
6. Прийняття нової Конституції України в установчий спосіб, з парламентською формою правління.
Заявляємо, що у випадку відмови від переговорів у запропонованому форматі, будемо продовжувати мирні протести та закликатимемо громадян України відстоювати свої права та свободи.
Цей Маніфест прийнято 18 грудня 2013 року, він є відкритим для приєднання всіма організаціями громадянського суспільства та громадянами України, які поділяють його зміст.
Довідка
Громадська рада Майдану — це координаційна рада громадських рухів, організацій, неполітичних об‘єднань та ініціатив Майдану, створена для підтримки, взаємодії та координації спільних дій. Ініціатива є відкритою.
Наразі до ГРМ увійшли: Автомайдан; Асоціація молодих реформаторів; Асоціація фермерів Бобринецького району; Бактерія - художники – жлобісти; Батьківський комітет; Відсіч; ГО "Група 30-го листопада"; ГО "Зелене досьє"; ГО "Спільнобачення"; ГР "Українська весна"; Громадська кампанія "За відповідальну владу"; Громадський сектор #Євромайдан; Ініціатива "Воля"; ініціатива Рух Державотворців; Інститут Республіка; ІТ-палатка; Київська міська організація "Український молодіжний Собор"; МІ "Серце в долоньках"; група “Михайлівський”; Молодь Демократичного Альянсу; Народна рада Майдану; Національний комітет сприяння протидії корупції; група "Не злий Майдан"; Національна медіа-профспілка України; Національна спілка журналістів України; Організація волонтерів-медиків (Михайлівський монастир); Офіцерський корпус Рух; політичне об'єднання "Сила людей"; рух "Ми - європейці"; Сайт "Галас"; Студентська координаційна рада (СКР); Студентське братство Львівщини; Студентський страйком КМУ; Український республіканський союз;  Харківська правозахистна група; Харківській благодійний фонд "Доброта"; Центр політичних студій та аналітики; Центр стратегічних досліджень; Центр UA; Штаб захисту постраждалих студентів Майдану. 
Фото - airpano.com

УСПЕШНОЕ ВОССТАНИЕ УЗНИКОВ ЛАГЕРЯ СМЕРТИ СОБИБОР ВДОХНОВЛЯЕТ МАЙДАН

Александр Печерский  http://www.yadvashem.org/yv/ru/holocaust/encyclopedia/47.asp

– ЕВРЕЙ, совершивший во время Второй мировой войны беспрецедентный подвиг. Он возглавил единственное успешное восстание в нацистском лагере смерти  и этим спас жизнь почти сотне людей. Единственная награда, которую Александр Печерский получил в Советском Союзе, – его не расстреляли и не посадили после того, как он вернулся к своим. Всего лишь отправили в штурмовой батальон – аналог дисбата.
Свой подвиг Александр Печерский совершил в концентрационном лагере Собибор (Собибур). Он отличался от Освенцима, Треблинки или Бухенвальда только тем, что  это было место промышленного уничтожения исключительно евреев.
 Военнопленный Александр Печерский попал в лагерь Собибор осенью 1943 года. Меньше чем через месяц он возглавил восстание заключенных лагеря смерти, которые убили охранников, завладели оружием и вырвались на свободу. Их было триста двадцать. Поймали и казнили сто семьдесят человек. До освобождения Красной Армией дожили пятьдесят три человека. Если бы не Александр Печерский, всех их ждала смерть в газовой камере. За полтора года существования лагеря Собибор в нем погибли двести пятьдесят тысяч человек – евреи из Советского Союза, Нидерландов, Польши, других стран.
Кем был Александр Печерский до того, как стать военнопленным, а затем руководителем отчаянного восстания в Собиборе? Кем он оставался после – когда вернулся к мирной жизни в СССР? Об этом корреспондент «Совершенно секретно» расспросил автора книги об Александре Печерском «Полтора часа возмездия» историка, доктора юридических наук Льва Симкина.
– Я, конечно, знал об Александре Печерском и о том, что он совершил. Но по-настоящему я заинтересовался этой фигурой, когда прочитал его показания на процессе 1963 года по делу людей, сотрудничавших с фашистами во время войны. Мне вдруг стало интересно, что происходило с человеком такой судьбы после подвига. И когда выяснилось, что не происходит ничего, – стало вдвойне интересно.
– Когда я читал вашу книгу, у меня возникло впечатление, что Александр Печерский после войны жил ради того, чтобы рассказать о том, что происходило в Собиборе.
– Он жил прежде всего ради того, чтобы жить. Но при этом, конечно, был в этом какой-то парадокс: человек, совершивший во время войны нечто невозможное, абсолютно героическое, всю оставшуюся жизнь прожил совершенно безропотным, тихим советским человеком. И я вдруг понял, что смыслом его существования была попытка сохранить память о произошедшем.
– Это был осознанный поступок?
– В значительной мере – да. Печерский всю жизнь мечтал стать режиссером. И в какой-то момент выяснилось, что единственная сцена, которую он поставил, – это восстание в Собиборе. Все остальное у него получилось не очень. И жизнь Александра Печерского была очень непростой… Однажды корреспондент польской «Газеты выборчей» попытался сравнить судьбу Печерского и Марека Эдельмана, одного из руководителей восстания в Варшавском гетто в 1944 году. Тот после войны стал диссидентом, противостоял властям, – а Печерский что? Так поставить вопрос мог только человек, совершенно не понимающий разницы между послевоенной Польшей и СССР и того, как по-разному жилось в Москве и провинциальном Ростове-на-Дону.
– И тем не менее что-то Александру Печерскому удавалось сделать?
– Он делал столько, сколько мог. Он старался помочь всем, кто выжил, – хоть чем-то. Потому что знал, что эти люди перенесли. И он вел переписку с уцелевшими узниками Собибора, жившими за границей. Хотя понимал, что КГБ эту переписку отслеживает. В Советском Союзе о Собиборе если и вспоминали, то очень сдержанно, и уж точно не говорили, кто именно содержался в этом лагере. И уничтожался.
Из книги Льва Симкина «Полтора часа возмездия»:
«…После войны Печерский дал в своих показаниях точное описание Собибора…
«В лагере было четыре зоны. Рабочая – два барака для прошедших очередную селекцию портных, сапожников и прочих отобранных поддерживать фабрику смерти в рабочем состоянии. Предсмертная – для тех, кто селекцию не прошел: перед «душевой» они раздевались, складывали свои вещи в общую кучу, а женщины еще и оставляли свои волосы в «парикмахерской». Зона убийства и кремации: газовая камера под названием «Баня».
Согласно данным в суде три десятка лет спустя показаниям коменданта Собибора Франца Штангля, транспорт из тридцати вагонов, в которых могло находиться до трех тысяч человек, обычно был ликвидирован за три часа. Когда же администрация лагеря пришла к выводу о недостаточной «эффективности» газовых камер, в которых можно было одновременно умертвить не более 600 человек, в сентябре 1942 года были выстроены три дополнительные камеры и общая «пропускная способность» удвоилась… Когда «Баня» простаивала, например, ломался мотор душегубки, уничтожение людей не прекращалось.
…Мне неоднократно приходилось слышать крики и плач уничтожаемых людей и выстрелы. Немцы, чтобы заглушить эти крики, завели на территории лагеря большое стадо гусей. И во время уничтожения заставляли заключенных гонять этих гусей, чтобы те своими криками заглушали человеческие стоны и вопли».
По свидетельству выжившей узницы Собибора Эды Лихтман, за то, что один из гусей заболел и подох, заключенный Шауль Штарк, которому был поручен уход за гусями, заплатил жизнью.
В феврале 1943-го Собибор посетил Генрих Гиммлер. К его визиту в лагере тщательно готовились, в день приезда не было обычных «транспортов», в лагерь заранее доставили триста молодых евреек из Люблина, дабы Гиммлер мог наблюдать работу газовых камер. Женщин на два дня заперли в специальном бараке, чтобы устроить с их участием спектакль. Их провели мимо Гиммлера по «дороге в небеса». Он смотрел, как они раздевались, сдавали одежду и деньги, как их стригли, потом через специальное окошко наблюдал за их мучениями в газовой камере…»
– Печерский ощущал себя евреем?
– Нет, конечно. Он был самый обыкновенный, типичный советский человек, очень далекий от соображений национальной самоидентификации. Евреем его быть заставляли – сначала немцы, а потом обстановка послевоенного антисемитизма в СССР. Но мысль об эмиграции Печерскому даже в голову не приходила. Хотя жена, Ольга Ивановна, говорила ему: давай уедем, там ты будешь герой, там ты сможешь все рассказать. Но он считал, что здесь его родина и рассказать о Собиборе он должен здесь.
– Окружающие знали про его биографию?
– Близкие, конечно, знали. Остальные – нет. Уже когда вышла книжка, мне позвонил знаменитый юрист Михаил Матвеевич Бабаев и попросил экземпляр. Оказывается, они были знакомы. После войны Бабаев работал в Ростове-на-Дону председателем районного суда, а Печерский был у него народным заседателем. Я спросил у Бабаева, как вел себя Печерский на процессах. Как все, говорит, обычный «кивала». Про прошлое его никто ничего не знал – так, заурядный человек, рабочий. Но что-то, сказал Бабаев, в нем чувствовалось очень нерядовое, очень значительное.
Из книги Льва Симкина «Полтора часа возмездия»:
«Действительно ли он сразу бросился в глаза населению лагеря – или так воздействует на память совершенный им подвиг, доподлинно установить невозможно – такова специфика всякого «человеческого документа». Несомненно лишь то, что прибытие советских военнопленных как монолитной группы, обладающей боевым опытом, повысило моральный дух узников Собибора. Уж очень отличались они от «старожилов». Последние еще до лагеря не один год провели в гетто и были чрезвычайно измучены. Сказывалось время унижений и оскорблений. Многих сдерживали семьи, вместе с которыми их депортировали в лагерь. Люди были настолько замордованы, что, когда 14 октября 1943 года настал час постоять за себя, полторы сотни из них на побег не решились – остались в лагере.
«Если бы Печерский не появился там, не поднял это восстание, не задумал все правильно, не просчитал до мелочей, нас всех послали бы в газовые камеры», – утверждал впоследствии один из участников восстания Алексей Вайцен…»
На фото: Александр Печерский: 1944 год и 1980 год
– И они с тех пор не встречались?
– Бабаев уехал в Москву, поступил в аспирантуру. А в 1965-м пришел на вечер в честь двадцатилетия победы в Великой Отечественной войне, который вел знаменитый писатель, историк войны Сергей Сергеевич Смирнов. Он начал рассказывать о восстании в Собиборе, о котором практически ничего не было известно, хотя первые публикации к тому моменту уже состоялись. И речь, естественно, зашла о Печерском. И в этот момент Бабаев понял, что это тот самый Александр Аронович Печерский, неприметный народный заседатель в ростовском районном суде. Сам Печерский опаздывал, и, когда он зашел в зал – пожилой, седой человек, – все присутствующие встали. Конечно, подействовал и рассказ Смирнова, но одновременно, считает Бабаев, была в Печерском огромная внутренняя сила. И ведь когда его привезли в Собибор, то же самое почувствовали и заключенные лагеря. Они ведь безоговорочно признали его право возглавить восстание, понадеялись на него. При том что, кроме него, в лагере были люди очень мужественные, которые во время восстания повели себя героически. Например, Аркадий Вайспапир, убивший двух немцев. Но руководство было доверено именно Печерскому, хотя он даже не был офицером. Но он вел себя в соответствии с представлениями об офицерском долге. Скорее даже так: Печерский миф о советском офицере превратил в реальность.
– В истории Второй мировой войны что-то похожее на Собиборское восстание было?
– Восстания были, например в Треблинке, но таких масштабов – нет. По разным данным, в Собиборе были убиты одиннадцать или двенадцать эсэсовцев. Сотни людей пусть недолго, но пробыли на свободе. А пятьдесят три человека дожили до конца войны. И нельзя сказать, что подвиг Печерского вовсе остался не замеченным. В Ростове-на-Дону, на доме, где жил Печерский, установлена мемориальная доска. Посмертно он также награжден в Польше, в США установлен памятник Печерскому в Бостоне, в Израиле есть памятник в Тель-Авиве, а в Цфате названа его именем улица. В Голливуде снят фильм «Побег из Собибора». Печерского, правда, на премьеру не выпустили.
Из книги Льва Симкина «Полтора часа возмездия»:
«Одной из первых жертв восставших стал Зигфрид Грейтшус, садист, руководивший загоном людей в газовые камеры. «Когда начальник караула пришел примерить макинтош, мы были наготове, – вспоминал в начале шестидесятых Аркадий Вайспапир. – Он, видно, чувствовал какую-то опасность, стал недалеко от открытой двери и велел примерять. Мастер возился с ним. Когда стало ясно, что ближе к нам немец не подойдет, мне пришлось идти на выход из мастерской. Я, держа топор, прошел мимо немца, потом повернулся и острием ударил его по голове. Удар, видимо, был неудачный, ибо немец закричал. Тогда подскочил мой товарищ и вторым ударом прикончил его. Мы только успели оттянуть труп и прикрыть его шинелями, как зашел охранник. Он спросил: «Что у вас тут за беспорядок?» Старший портной ему что-то отвечал, а другие портные стали по одному выбегать из мастерской. Когда охранник нагнулся над трупом начальника караула и спросил «А что это такое?», я и за мной мой товарищ топорами и его зарубили.
…Часть повстанцев прорвалась через лагерные ворота и бежала в юго-западном направлении, в сторону рощи. Другая группа пробила телами проход в ограждении к северу от ворот. Те, кто бежали первыми, подорвались на минах. Появились убитые и раненые, своими телами они проложили дорогу через минное поле тем, кто бежал следом. Планировалось иначе: разрезать проволоку щипцами, кидать камни и доски на заминированное поле – противотанковые мины чувствительны и реагируют на камни… Все побежали, забыв обо всем, – не могли находиться в лагере ни минуты больше. Полтора часа, прошедшие с начала восстания, сделали их другими людьми.
Группа повстанцев, во главе которой был Александр Печерский, пробила брешь в ограждении лагеря возле жилых помещений эсэсовцев, где, как и предполагалось, мины не были заложены.
Из сопоставления всех свидетельств получается, что в рабочей команде Собибора было около шестисот человек. Четверть из них погибли от разрывов мин и пуль охраны. Половине удалось бежать, они вырвались с территории лагеря и достигли леса. В течение недели после побега были схвачены и убиты карателями около ста из трехсот бежавших. Потом еще некоторых поймали и расстреляли.
Осталось на свободе около полутора сотен беглецов. Что с ними стало? По некоторым данным, в убежищах и тайниках погибли, в основном от рук враждебно настроенного местного населения, 92 человека. Дожили до освобождения Красной Армией 53 собиборских узника».
– Пытался ли Печерский после войны найти тех, кто служил охранниками в Собиборе? (Помимо эсэсовцев, в лагерях смерти несли службу охранники, набранные из числа бывших советских военнослужащих, попавших в плен. – Ред.)
– Сам он, разумеется, никого не искал, но выступал свидетелем на процессе этих людей в Киеве.
– Что это были за люди – те, кто соглашался на такую службу?
– Невозможно выделить типаж. Речь, скорее всего, идет о той тонкой пленке культуры, которая отделяет человека от животного. Если, разумеется, поставить человека в нечеловеческие условия. Другое дело, что у одних эта пленка оказывалась более прочной, чем у других. Их, конечно, со всей немецкой педантичностью дрессировали – кого-то на борьбу с партизанами, но в основном – для уничтожения евреев. И надо заметить, что после войны никого так не искали, как этих людей – последовательно, по списку, вплоть до восьмидесятых годов. Еще полицаи имели шансы спрятаться и затеряться, а эти – почти нет. Причем розыском занимался Комитет государственной безопасности. Как ни странно, одна и та же  организация одной рукой преследовала диссидентов, в том числе по еврейской линии, а другой добросовестно искала убийц евреев.
– Что за парадокс?
– Человеческий. Следователи, которые вели эти дела, были честными советскими служащими, многие прошли войну, или уж по крайней мере их родители воевали, и эти люди чувствовали свою ответственность. Между прочим, в других странах эту категорию военных преступников преследовали не так активно.
– Охранники в концлагерях по национальности были преимущественно кто?
– Сейчас некоторые поверхностные историки и журналисты утверждают, что в лагерях заправляли украинцы. Дескать, эсэсовцы там были по работе, а эти – по зову сердца. Мне в этом слышится некоторый отзвук современной политической конъюнктуры. Так говорить нельзя. Украинцев, действительно, среди охранников концлагерей было много, но уж точно не сто процентов. На этом поприще отметились многие – помимо украинцев, и русские, и немцы из Поволжья и Приднестровья, и прибалты.
На фото: Охранники Собибора на судебном процессе в Киеве. 1965 год
Поделиться: